A Vörösmarty Mihály Ének-zenei Nyelvi Általános Iskola és Gimnázium harmadik osztályos tanulói a robotika szakkörön és a napközis foglalkozásokon ismerkedtek meg a Bee-Bot padlórobotok használatával.
A tevékenység során a diákok csoportmunkában pályát építettek, majd megtervezték, hogyan juttathatják el „Zümit” különböző útvonalakon a kiindulási ponttól a kijelölt célig. A folyamat nem csupán a logikai és algoritmikus gondolkodás fejlesztését támogatta, hanem a problémamegoldó készségek erősítését is.
A feladat célja az volt, hogy a tanulók közösen gondolkodjanak, és a tervezési folyamat során eljussanak az ötletbörzétől a meggyőzésen át az együttműködés magas szintjéig. Az ilyen típusú élményalapú tanulás nemcsak a digitális kompetenciák fejlődését segíti, hanem a kooperatív tanulás hatékonyságát is növeli.




